Dlaczego marketing internetowy się opłaca?

Coraz więcej firm inwestuje w marketing internetowy? Dlaczego jest on tak ważny i w jaki sposób umiejętne działania w sieci pozwolą ci zwiększyć wyniki sprzedażowe?

Marketing internetowy w skrócie

Pod pojęciem marketingu internetowego rozumiemy działania, które mają na celu dotrzeć do potencjalnych odbiorców i zainteresować ich danym produktem. Dlaczego w dużej mierze marketing przeniósł się do Internetu? Ponieważ są tam ludzie. Większość ludzi korzysta na co dzień z Internetu, czy to w domu, szkole, czy pracy. Internet tworzy zatem dużą przestrzeń reklamową, z której korzysta bardzo wiele osób. Potęga marketingu online dała się poznać zwłaszcza w czasie pandemii, kiedy tradycyjne formy marketingu nie dawały aż tyle, co działania w internecie.

Zalety internetowego marketingu

Główne zalety marketingu to:

  • Uzyskanie przestrzeni reklamowej i to w wielu przypadkach darmowej
  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców
  • Interakcja oraz możliwość uzyskania informacji o odbiorcach. O ile w przypadku tradycyjnej reklamy firma informuje o produkcie, to w przypadku internetowej promocji, otrzymuje informację na temat zainteresowania odbiorców. Poznaje również lepiej ich preferencje.
  • Dostęp do informacji przez całą dobę
  • Coraz więcej osób korzysta z Internetu. Daje to nadzieję, że rynek marketingu internetowego będzie się nadal rozwijał.

Social media marketing

Na Facebooku mają konta zarówno dorośli, jak i dzieci. Coraz więcej starszych osób zakłada swoje konta, by znaleźć dawnych znajomych. Marketplace na Facebooku służy do zamieszczania, całkowicie za darmo, ogłoszeń o sprzedaży danych przedmiotów. Jeśli nie prowadzisz Instagrama, sporo tracisz. I to nieprawda, że Instagram to tylko kolorowe obrazki, choć oczywiście, grafika odgrywa tam sporą rolę. To twoja całkowicie darmowa przestrzeń do sprzedaży.

Artykuły blogowe

Kiedy wpisujesz jakieś hasło w wyszukiwarce, zależy ci na adekwatnym wyniku. Jeśli szukasz krzeseł do kuchni, chcesz otrzymać właśnie to. Wyobraź sobie teraz firmę meblową, która ma w swojej ofercie wspomniane wyżej krzesła. Dzięki działaniom marketingowym, ma szansę wyświetlić się wysoko w wyszukiwarce oraz dotrzeć do zainteresowanej osoby.

Płatne reklamy

W Internecie można zamieszczać również reklamy płatne. Firma, która je kupuje, płaci, jeśli potencjalny zainteresowany kliknie w daną reklamę. Dla przedsiębiorców to pewność, że zainwestowane pieniądze przełożą się na to, że klient zapozna się z ofertą.

E-mail marketing

Jedną z form kontaktu jest kontakt mailowy. Przesyłanie maili o ofercie czy aktualnych promocjach pozwala na budowanie kontaktu z klientami. Ta forma marketingu jest stosunkowo tania.

Jak odnieść sukces, wykorzystując potęgę internetu?

Nie ma wprawdzie jednej konkretnej metody, niemniej jednak świadome działania firmy w internecie mogą przynieść duże korzyści, przyczynić się do lepszego zrozumienia i dotarcia do większej liczby odbiorców.